Εσωτερικός κανονισμός

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ – Λ.Τ. ΓΑΥΡΙΟΥ

 

Γ/σιο – Λ.Τ. Γαυρίου

Γαύριο, 84501

Τηλ: 2282071488

mail@gymgavriou.kyk.sch.gr

https://gym-gavriou.kyk.sch.gr/

 

Η σχολική κοινότητα είναι μια μικρή οργανωμένη ομάδα με μέλη τους μαθητές/τριες,

τους/τις εκπαιδευτικούς και τους γονείς/κηδεμόνες και έχει όλα τα χαρακτηριστικά της ευρύτερης κοινωνίας.  Έχει εσωτερική οργάνωση που αποτυπώνεται στο σχολικό κανονισμό και στοχεύει:

  • στη θεμελίωση κλίματος συνεργασίας και ηρεμίας ανάμεσα στους εμπλεκόμενους φορείς της εκπαιδευτικής διαδικασίας (εκπαιδευτικοί – παιδιά – γονείς/κηδεμόνες).
  • στην ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας του/της μαθητή / τριας.
  • στην προαγωγή της συλλογικής λειτουργίας αναγνωρίζοντας παράλληλα την ατομική ευθύνη.
  • στη διαμόρφωση ενός  δημιουργικού  σχολικού  περιβάλλοντος  με έμφαση στο  δημοκρατικό περιεχόμενο της  σχολικής ζωής.
  • στην επίλυση προβλημάτων στη βάση κοινά αποδεκτών κανόνων  οι οποίοι  διαμορφώνονται μέσα από μία  δηµοκρατική , συµµετοχική  διαδικασία των μελών.

Εποµένως, ο σχολικός κανονισμός αποτυπώνει την  εσωτερική  οργάνωση του σχολείου δεσμεύοντας παράλληλα  όλα τα μέλη  της εκπαιδευτικής κοινότητας σε σαφείς και οριοθετηµένους εξαρχής κανόνες που ρυθμίζουν την καθηµερινότητα και τα επιµέρους θέματα του σχολείου.

 

1.ΘΕΜΑΤΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Προσέλευση και αποχώρηση

  • Το Γ/σιο – ΛΤ Γαυρίου αρχίζει τη λειτουργία του στις 08.15 π.μ. με σύνταξη και προσευχή και συμπληρώνει τις 7 ώρες λειτουργίας του στις 14.00 μ.μ.
  • Όλοι οι μαθητές/τριες και οι καθηγητές/τριες της πρώτης ώρας οφείλουν να παρευρίσκονται στην πρωινή σύνταξη και προσευχή στο προαύλιο του σχολείου, οι δε εφημερεύοντες καθηγητές/τριες πρέπει να βρίσκονται στο σχολείο στις 8.00 π.μ.
  • Οι μαθητές/τριες που δεν βρίσκονται στο προαύλιο το αργότερο μέχρι τις 08.15 π.μ. θα χρεώνονται με απουσία, αφού δε θα εισέρχονται εγκαίρως στην τάξη. Αν η καθυστέρηση οφείλεται σε λόγους για τους οποίους δεν ευθύνονται, οφείλουν να απευθύνονται στον διδάσκοντα και στον διευθυντή.
  • Για τις υπόλοιπες διδακτικές ώρες οι μαθητές/τριες εισέρχονται στην τάξη μόλις χτυπήσει το κουδούνι, αλλιώς θα χρεώνονται με απουσία.
  • Οι μαθητές/τριες που προσέρχονται στο σχολείο παρακολουθούν όλο το διδακτικό ωράριο. Εάν, για οποιονδήποτε λόγο, πρέπει να φύγουν, τους χορηγείται άδεια από το Διευθυντή ή το νόμιμο αναπληρωτή του, οι απουσίες τους όμως καταχωρίζονται στο απουσιολόγιο. Σε περίπτωση που ένας/μια μαθητής /τρια απομακρύνεται από την αίθουσα διδασκαλίας απευθύνεται στη Διεύθυνση του Σχολείου για να ενημερωθεί για τον τρόπο απασχόλησής του

Παραμονή στο σχολικό χώρο

  • Οποιοσδήποτε δεν ανήκει στη σχολική κοινότητα δεν έχει δικαίωμα εισόδου και παραμονής στο χώρο του σχολείου εν ώρα λειτουργίας. Οι επισκέπτες (γονείς/κηδεμόνες, προμηθευτές κτλ) πρέπει να απευθύνονται αποκλειστικά στον διευθυντή ή στον εφημερεύοντα καθηγητή.
  • Στο διάλειμμα όλοι οι μαθητές/τριες οφείλουν να βγαίνουν στη αυλή του σχολείου. Η παραμονή τους στις τάξεις δικαιολογείται μόνο όταν είναι ασθενείς και πάρουν άδεια από τον εφημερεύοντα καθηγητή.
  • Όταν ο καιρός είναι βροχερός οι μαθητές/τριες παραμένουν στους διαδρόμους .
  • Το κυλικείο του σχολείου θα λειτουργεί μόνο κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων.

Απουσία καθηγητή – κενό

Η διεύθυνση όταν γνωρίζει έγκαιρα την απουσία εκπαιδευτικού φροντίζει να τροποποιήσει το πρόγραμμα  ώστε οι μαθητές/τριες να μην έχουν κενά.

  • Όταν σε έκτακτες περιπτώσεις δεν γίνεται μάθημα σε κάποιο τμήμα λόγω της απουσίας του/της καθηγητή/τριας ή για άλλο λόγο, οι μαθητές/τριες δεν πρέπει να ενοχλούν τους/τις συμμαθητές/τριές τους και τους/τις καθηγητές/τριες που διδάσκουν. Η διεύθυνση φροντίζει με αναπλήρωση αν είναι εφικτό ή με μια δημιουργική απασχόληση.

 

2.ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ & ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

Διδάσκοντες και διδασκόμενοι έχουν δικαιώματα και υποχρεώσεις που προέρχονται από τη θέση που κατέχει ο καθένας στην κοινωνία του σχολείου.

Υποχρεώσεις των εκπαιδευτικών προς τους/τις μαθητές/τριες:

  • Οι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουν όλους τους/τις μαθητές/τριες ισότιμα με ευγένεια, κατανόηση και σεβασμό.

Αποφεύγουν κάθε είδους σχόλια που θα μπορούσαν να εκληφθούν απο τους μαθητές/τριες ως υποτίμηση ή ειρωνεία όπως επίσης δε χρησιμοποιούν τους βαθμούς ως μέσο άσκησης πίεσης. Αντίθετα χρησιμοποιούν το λόγο τους για να ενθαρρύνουν και να ενισχύσουν την αυτοπεποίθηση των μαθητών/τριών στη προσπάθεια του έργου τους 

  • Συμβάλλουν στη διαμόρφωση ενός παιδαγωγικού και διδακτικού κλίματος, που το χαρακτηρίζει ο αμοιβαίος σεβασμός, η ελεύθερη έκφραση, ο πλουραλισμός των απόψεων , η αποφυγή των εντάσεων και των συγκρούσεων, προάγοντας το αίσθημα της σιγουριάς και της ασφάλειας για τους/τις μαθητές/τριες.
  • Συνεργάζονται με τη Διεύθυνση του σχολείου, τους γονείς/κηδεμόνες και τους αρμόδιους υπεύθυνους για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, σεβόμενοι την προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών.
  • Ο έλεγχος των καθηγητών/τριών γίνεται από τη Διεύθυνση του σχολείου σύμφωνα με τους ισχύοντες νόμους και τον κανονισμό του σχολείου.

 

Υποχρεώσεις των μαθητών

  • Οι μαθητές/τριες σέβονται το δικαίωμα των συμμαθητών/τριών τους για μάθηση και το δικαίωμα του εκπαιδευτικού για διδασκαλία.
  • Οι μαθητές/τριες οφείλουν να παρακολουθούν και να συμμετέχουν στην καθημερινή διδακτική διαδικασία αλλά και να μην παρακωλύουν το μάθημα. Οφείλουν να φέρουν ό,τι χρειάζεται για την εκπαιδευτική διδασκαλία.
  • Δέχονται με ευγένεια τις υποδείξεις των εκπαιδευτικών και γενικότερα όλου του προσωπικού του σχολείου.
  • Προσέρχονται για μάθημα στην αίθουσα χωρίς φαγητό ή ποτά (εξαιρείται το νερό).
  • Σέβονται τους/τις συμμαθητές/τριές τους ως προσωπικότητες και δεν χρησιμοποιούν  υποτιμητικά σχόλια για αυτούς/αυτές.
  • Λύνουν τις διαφορές τους με συνεννόηση και διάλογο χωρίς να καταφεύγουν στη χρήση βίας. Η χειροδικία, η αυτοδικία και η άσκηση σωματικής, λεκτικής ή ψυχολογικής βίας από άτομα ή ομάδες αποτελούν σοβαρότατα παραπτώματα και επισύρουν ποινές.
  • To κάπνισμα, η λήψη αλκοόλ και η χρήση άλλων εξαρτησιογόνων ουσιών είναι καταστροφικές για την πνευματική και τη σωματική υγεία των μαθητών. Για τον λόγο αυτό απαγορεύονται.
  • Η συμπεριφορά των μαθητών/τριών ελέγχεται σύμφωνα με τους νόμους και τον εσωτερικό κανονισμό του σχολείου, πάντα όμως με κυρίαρχο κριτήριο τις παιδαγωγικές αρχές. Η μη συμμόρφωση μαθητή/τριας στις υποδείξεις των καθηγητών/τριών του/της και τους κανόνες του σχολείου, επισύρουν  κυρώσεις. Αυτές μπορεί να είναι η απλή παρατήρηση, η επίπληξη, η ωριαία αποβολή, η αποβολή από μία μέχρι δύο ημέρες, μέχρι και η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.

 

Σχολικό Περιβάλλον

Είναι αυτονόητο ότι ο σεβασμός προς το σχολικό περιβάλλον, τα περιουσιακά στοιχεία του σχολείου και την περιουσία των άλλων αποτελεί υποχρέωση των μαθητών. Η συνεργασία όλων είναι απαραίτητη, για να διατηρηθεί ένα ευχάριστο και πολιτισμένο περιβάλλον κατάλληλο για μαθητή. Για την επιτυχία αυτού του σκοπού οι μαθητές:

  • Σέβονται την κινητή και ακίνητη περιουσία του σχολείου.
  • Δεν ρυπαίνουν το σχολικό χώρο (προαύλιο, τοίχους, κοινόχρηστους χώρους). Διατηρούν την καθαριότητα μέσα και έξω από το κτίριο, και ρίχνουν τα απορρίμματα στους ειδικούς κάδους και τα καλάθια που βρίσκονται στο κτίριο.
  • Δεν καταστρέφουν τα θρανία τους και γενικότερα σέβονται την αίθουσά τους και φροντίζουν να διατηρείται σε άριστη κατάσταση.
  • Οι μαθητές/τριες που προκαλούν φθορά στην περιουσία του σχολείου ή στο λεωφορείο ελέγχονται πειθαρχικά και η δαπάνη βαρύνει τους ίδιους ή τους κηδεμόνες.
  • Οι μαθητές/τριες φροντίζουν να μη δημιουργούν προβλήματα  με τη συμπεριφορά τους μέσα στο λεωφορείο που να αποσπούν την προσοχή του οδηγού  ο οποίος φέρνει  και την ευθύνη της ασφάλειάς τους.
  • Οι μαθητές/τριες όπως και οι εκπαιδευτικοί δεν επιτρέπεται να καπνίζουν σε κανέναν χώρο του σχολείου.
  • Οι μαθητές/τριες απαγορεύεται να έχουν στην κατοχή τους κινητά τηλέφωνα εντός του σχολικού χώρου. Στην εξαιρετική περίπτωση που μαθητής/τρια έχει στην κατοχή του/της κινητό τηλέφωνο, υποχρεούται να το έχει εκτός λειτουργίας και μέσα στην τσάντα του/της. Οι μαθητές/τριες μπορούν να χρησιμοποιούν σε περιπτώσεις ανάγκης το τηλέφωνο στο γραφείο των καθηγητών/τριών.
  • Επίσης   Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν κατά την ώρα της διδασκαλίας να έχουν θέσει εκτός λειτουργίας τα κινητά τους τηλέφωνα. Μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν μόνο για εκπαιδευτικούς σκοπούς.

 

Στο μάθημα

  • Μπαίνω στην αίθουσα μόλις χτυπήσει το κουδούνι και περιμένω την έναρξη του μαθήματος καθισμένος στο θρανίο μου. Αν έχω γυμναστική η εργαστηριακό μάθημα περιμένω στο γυμναστήριο η στο αντίστοιχο εργαστήριο.
  • Φέρνω πάντα τα βιβλία και τα τετράδιά μου στο μάθημα
  • Διαβάζω καθημερινά στο σπίτι και έρχομαι προετοιμασμένος/η.
  • Είμαι πειθαρχημένος/η στην τάξη και παρακολουθώ τον/την καθηγητή/τρια με προσοχή χωρίς να ενοχλώ τους/τις συμμαθητές/τριές μου. Είμαι ευγενικός/ή με όλους. Δεν εγκαταλείπω την διδασκαλία παρά μόνο με άδεια του/της καθηγητή/τριας, και του διευθυντή.
  • Δεν διακόπτω το μάθημα χωρίς την άδεια του/της καθηγητή/τριας μου. Σηκώνω το χέρι μου και περιμένω την άδεια του/της καθηγητή/τριας μου για να μιλήσω.
  • Όταν δεν καταλαβαίνω κάτι ρωτώ τον/την καθηγητή/τρια μου. Δεν ντρέπομαι και δε φοβάμαι τι θα πουν οι συμμαθητές μου.

 

Καθήκοντα επιμελητών

  • Ο υπεύθυνος τμήματος ορίζει δύο επιμελητές ανά μέρα/θρανίο. Κατάλογος των επιμελητών τοποθετείται στον πίνακα ανακοινώσεων του τμήματος.
  • Οι επιμελητές οφείλουν να παραμένουν κατά τα διαλείμματα στην τάξη και να μην επιτρέπουν τη είσοδο σε κανένα. Είναι υπεύθυνοι για οποιαδήποτε ζημιά στην αίθουσα κατά τη διάρκεια του διαλείμματος.
  • Είναι υπεύθυνοι για την διατήρηση της καθαριότητας στην αίθουσα του αντίστοιχου τμήματος.
  • Φροντίζουν για το καθάρισμα του πίνακα κατά τη διάρκεια του διαλείμματος. Φροντίζουν επίσης για την ύπαρξη κιμωλίας, σπόγγου και καλαθιού απορριμμάτων στην τάξη.
  • Αναφέρουν οποιαδήποτε φθορά, είτε προέρχεται από μαθητές του σχολείου είτε από οποιονδήποτε άλλο.
  • Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος φροντίζουν για τον αερισμό της αίθουσας ανοίγοντας τα παράθυρα και ζητώντας από τους συμμαθητές τους να βγουν από την αίθουσα. Εάν οι συμμαθητές τους δεν ανταποκρίνονται στις υποδείξεις τους, το αναφέρουν στον εφημερεύοντα καθηγητή.

 

Καθήκοντα απουσιολόγων

  • Οι απουσιολόγοι του τμήματος ορίζονται από τον υπεύθυνο κάθε τμήματος με βάση την βαθμολογία τους κατά τη διάρκεια του προηγούμενου σχολικού έτους (ένας τακτικός και ένας αναπληρωματικός).
  • Ο απουσιολόγος φτιάχνει το διάγραμμα της αίθουσας με τη συγκεκριμένη θέση κάθε μαθητή. Αλλαγή θέσης γίνεται μόνο από τον υπεύθυνο καθηγητή της κάθε τάξης. Το διάγραμμα τοποθετείται στον πίνακα ανακοινώσεων του τμήματος.
  • Στην αρχή κάθε διδακτικής ώρας ο απουσιολόγος καταχωρεί τις απουσίες στους απόντες συμμαθητές και ζητά από τον καθηγητή κάθε διδακτικής ώρας να ελέγξει και να προσυπογράψει το απουσιολόγιο.
  • Κατά τη διάρκεια του ωραρίου λειτουργίας του σχολείου είναι υπεύθυνος για τη φύλαξη και διατήρηση σε άριστη κατάσταση του απουσιολογίου.
  • Ο απουσιολόγος ελέγχεται από τον καθηγητή, τον υπεύθυνο, καθηγητή του τμήματος, και τον Διευθυντή.

 

Υποβολή προτάσεων και διεκδίκηση αιτημάτων

Μέσω της λειτουργίας των μαθητικών κοινοτήτων οι μαθητές θέτουν τα θέματα που τους απασχολούν. Η διεκδίκηση των αιτημάτων τους γίνεται με κόσμιο τρόπο και πάντα στα πλαίσια των ισχυόντων νόμων. Όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας φροντίζουν να λύνουν τα προβλήματά τους με κατανόηση και διάλογο αποφεύγοντας την ένταση και τις παράνομες πράξεις ( καταστροφές, άσκηση σωματικής η ψυχολογικής βίας, παρεμπόδιση εισόδου σε άλλους μαθητές κλπ).

  • Για οποιοδήποτε πρόβλημα που μαθητής/μαθήτρια δεν μπορεί να αντιμετωπίσει, καταφεύγει στον εφημερεύοντα καθηγητή, στον υπεύθυνο καθηγητή τμήματος, στο σύμβουλο σχολικής ζωής ή τέλος στον Διευθυντή.

 

3.ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ

Το σχολείο προσδίδει μεγάλη σημασία στην επικοινωνία και την εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς ή κηδεμόνες των μαθητών και με τον εκλεγμένο Σύλλογο τους. Η εμπιστοσύνη του μαθητή στο σχολείο ενισχύεται και από τη θετική στάση των γονέων προς το σχολείο και το δάσκαλο.

Είναι απαραίτητη η παρουσία των γονέων στις ενημερωτικές παιδαγωγικές συγκεντρώσεις που οργανώνονται από το σχολείο κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους προς όφελος των μαθητών.

Οι γονείς/κηδεμόνες ευθύνονται εξ ολοκλήρου για την τελική και ανελλιπή φοίτηση των παιδιών τους. Οφείλουν λοιπόν να βρίσκονται σε συνεχή επικοινωνία και συνεργασία με το Σχολείο και να λαμβάνουν γνώση των ανακοινώσεων και των οδηγιών του.

Και το Σχολείο, από την πλευρά του, οφείλει να ειδοποιεί εκτάκτως τους γονείς για οποιαδήποτε ενέργεια του παιδιού τους που δε συνάδει με τη μαθητική του ιδιότητα, όπως π.χ την αναιτιολόγητη απουσία του.

 

Απουσίες

  • Οι μαθητές/τριες δεν απουσιάζουν χωρίς λόγο από το σχολείο και, όταν έχουν λόγους να απουσιάσουν, οι ίδιοι ή οι γονείς τους, ενημερώνουν το σχολείο. Με 114 και άνω απουσίες, η φοίτηση χαρακτηρίζεται ανεπαρκής και ο μαθητής είναι υποχρεωμένος να επαναλάβει την τάξη.
  • Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από τον υπεύθυνο του τμήματος, όταν πραγματοποιηθούν 30 απουσίες, αρχικά τηλεφωνικά με ταυτόχρονη πρόσκλησή τους στο σχολείο για την παραλαβή επιστολής του υπεύθυνου καθηγητή του τμήματος που φέρει αριθμό πρωτοκόλλου, αλλά και με οποιονδήποτε πρόσφορο τρόπο.

                                         

ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

Δεν απευθυνόμαστε στον άλλο:

  • με μειωτικούς χαρακτηρισμούς
  • με  ρατσιστικό  λόγο
  • με σεξιστικά υπονοούμενα

Είναι απαίτηση του σχολείου μας και υποχρέωση δική μας να τηρούμε τις αρχές που ρυθμίζουν τη λειτουργία του. Είναι, τέλος και πάνω απ’ όλα, δικαίωμα όλων των μαθητών/τριών να συμμετέχουν και να συμβάλλουν με προτάσεις τους στην όσο το δυνατόν καλύτερη λειτουργία του σχολείου.

Αν σε περίπτωση που κάποιο θέμα δεν έχει αντιμετωπισθεί ή κάποιο σημείο δημιουργεί πρόβλημα και πρέπει να αλλάξει, θα το συζητήσουμε και θα προβούμε στις αναγκαίες διορθώσεις.